החורף מגיע? צריך לזכור לגזום את העצים

החורף שמגיע מחייב אותנו בהיערכות. אם אנחנו לא מתכוננים כמו שצריך, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו עם נזקים לא פשוטים וגרוע מכך, עם פגיעות בגוף או ברכוש.

אחד הדברים בהם חייבים לטפל לפני בוא החורף אלו הם העצים. ברגע שיש לנו עצים בגינה הפרטית, אנחנו צריכים לדאוג להם ולנו ולהכין אותם לפני שיגיע החורף.

גיזום עצים לקראת החורף

עצים שגדלו וצמחו כל הקיץ, הם עצים שהושיטו ענפים לכל כיוון כאשר הסתיו ואחר כך החורף מביאים איתם את תופעת השלכת והרוחות שמניעות את הענפים בעוצמה מצד אל צד. מה שעלול לגרום לכך שענפים יינתקו מהגזע ויגרמו לנזקים בכל הנקרה בדרכם.

ענפים שנופלים מהעץ עלולים להזיק לעוברי אורח, עלולים להזיק לעץ ולצמיחה העתידית שלו ואף עשויים לגרום לנזקים לעץ עצמו ולצמיחה שלו בהמשך.

גיזום עצים – איך עושים את זה נכון?

גיזום עצים היא פעולה שחייבת להיעשות בצורה מקצועית ובאופן שלא ייגרם כל נזק לעץ או לענפיו. הגיזום חייב להיעשות גם עם הכלים המיועדים והמיוחדים לשם כך וזאת כדי שלא יקרה מצב של הרס ונמק של העץ שלא יוכל להמשיך ולהצמיח פירות.

לכל סוג של עץ יש את הדרך המתאימה לגיזום ואת הכללים המדויקים איך וכיצד לבצע את הפעולה כדי שזה ייעשה בצורה הכי יעילה וטובה עבור העץ ולמען בריאותו.

לכל עץ יש גם את הזמן והעונה בשנה הכי מתאימים לצורך הביצוע של הגיזום כאשר יש לזה משמעות רבה לגבי בריאות העץ ובריאות הפירות.

מי יגזום את העצים?

כאן אנחנו מגיעים לשאלה המרכזית, מי הוא זה שיבצע עבורנו את העבודה. האם אנחנו יכולים לעשות את זה בכוחות עצמנו או שמא יש צורך להזמין לשם כך איש מקצוע מיוחד. 

גיזום עצים יכול להיעשות באופן עצמאי אך זאת רק אם יש לנו את הידע איך וכיצד לעשות את זה בצורה הנכונה וכן, רק אם יש לנו את הציוד המיוחד לכך. אם אין לנו את שני התנאים הללו, לא כדאי כלל שננסה לגזום את הענפים בכוחות עצמנו. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מזיקים לעץ יותר משנועיל לו.

היתרונות בגיזום עצים

אז אם גם לכם יש עצים פרטיים בגינה או בחצר, היערכו לקראת החורף. הזמינו איש מקצוע גוזם עצים שיבצע עבורכם את המשימה ויעניק לעץ שלכם את הטיפול הראוי והמומלץ ביתר עבורו.